Menu


Synoda o synodalitě - sebevražda katolické církve

 

Synoda o synodalitě  - sebevražda katolické církve

 

 

V explozivním čtvrtečním rozhovoru na EWTN's The World Over bývalý šéf vatikánského nejvyššího doktrinálního úřadu [Kongregace pro nauku víry] odsoudil heterodoxní myšlenky vyjádřené nejautoritativnějšími hierarchiemi synodu a v synodálních zprávách a kritizoval troufalost iniciativy za „sebezjevení“ v protikladu ke katolické víře.

"Je to systém sebeodhalení a je to okupace katolické církve" a "nepřátelské dobytí Církve Ježíše Krista, která je pilířem Zjevené pravdy," řekl kardinál Müller hostiteli EWTN Raymondu Arroyovi. „To nemá nic společného s Ježíšem Kristem, s Trojjediným Bohem. Myslí si, že doktrína je jen jako program politické strany, která ho může měnit podle svých voličů“.

Synoda o synodalitě, zahájená papežem Františkem v roce 2021, je mnohaletým procesem, který zajišťuje shromažďování názorů laických katolíků – a dokonce i nekatolíků – v každé diecézi na světě s ohledem na to, aby biskupská synoda byla v říjnu v Římě. Papež František popsal cíl synodu jako vytvoření „jiné církve“ a vysocí synodní úředníci naznačili, že by to mohlo vést ke změnám v autoritativní doktríně a hierarchiích církve.

Generální zpravodaj synodu, kardinál Jean-Claude Hollerich, vzbudil počátkem tohoto roku rozhořčení a obvinění z kacířství, když prohlásil, že katolické učení o hříšnosti homosexuálních aktů již není „správné“ a potřebuje revizi. Národní synodální zprávy z mnoha západních zemí také zdůraznily požadavky na doktrinální změnu, včetně homosexuality a svěcení žen, a oficiální vatikánská webová stránka pro synod opakovaně vyvolala rozhořčení katolíků nad podporou homosexuálních vztahů a skupin disidentských aktivistů.

Na otázku, zda synoda o synodalitě má podobu „pokusu o zničení církve“, odpověděl kardinál Müller rozhodně: „Ano, pokud uspějí, ale bude to konec katolické církve“.

Stav synodálního procesu přirovnal k herezi arianismu a „marxistické metodě vytváření pravdy“, přičemž trval na tom, že katolíci „musí vzdorovat“.

„Je to jako ve staré herezi arianismu, kdy Arius podle svých představ přemýšlel, co Bůh může a co nemůže,“ řekl kardinál. "Lidský intelekt chce rozhodnout, co je pravda a co je špatné."

Kdokoli vede synodu, „sní o jiné církvi [která] nemá nic společného s katolickou vírou“ a je „naprosto v rozporu“, vyhrkl kardinál Müller. "Chtějí tento proces zneužít nejen k tomu, aby katolickou církev posunuli jiným směrem, ale i ke zničení katolické církve."

"Nikdo nemůže udělat absolutní revoluci a nahradit zjevenou doktrínu Církve," zdůraznil, "ale mají tyto podivné myšlenky", jako že "nauka je jen teorií nějakého teologa".

Tak tomu vůbec není, zdůraznil německý prelát:

Nauka o apoštolech je odrazem a projevem zjevení Slova Božího. Slovo Boží musíme slyšet, ale v autoritě Bible svaté, apoštolské tradice a učitelského úřadu a všech předchozích koncilů řekly že to není možné.nahraďte Zjevení dané jednou provždy v Ježíši Kristu jiným zjevením.

V reakci na nedávný obrázek zveřejněný na facebookovém účtu Synodu, na kterém je kněz a obrázky LGBT „pýchy“, kardinál Müller řekl: „Myslím, že existuje touha převzít moc, která neexistuje. Chtějí být chytřejší než sám Bůh."

Souhlasil také s tím, že synoda o synodalitě je pokusem o vytvoření neoficiálního třetího vatikánského koncilu. "Je opravdu překvapivé, že je to povoleno pod pravomocí a v tomto kontextu Vatikánu," řekl, "a že to vyvolává dojem, že je to skutečně možné, že církev s papežem nebo s tímto generálním sekretářem Synodu, jsou oprávněni být hlasatelem Ducha svatého. A Duch svatý je pro ně pouze funkční, je pouze využíván “.

„To nemá nic společného s Duchem svatým... který se zjevuje v Nejsvětější Trojici,“ pokračoval kardinál Müller. "Toto je způsob, jak podkopat katolickou víru a katolickou církev."

Jak je možné, že je kardinál Grech chytřejší než Ježíš?

Kardinál Müller si některé ze svých nejtvrdších komentářů vyhradil pro kardinála Marii Grecha, generálního sekretáře Biskupské synody, jehož úřad zodpovídá za syntézu synodálních zpráv předkládaných z Vatikánu  celému světu.

Grech, který je široce považován za možného papeže, minulý měsíc řekl, že synod by mohl zavést radikální změny v katolickém učení o manželství a sexualitě a řekl, že „komplikované záležitosti“, jako je podávání přijímání rozvedeným a znovu sezdaným a „žehnání „homosexuálních vztahů“,  nelze chápat pouze z hlediska doktríny.

"Čeho by se měla církev bát, když tyto dvě skupiny věřících dostanou příležitost vyjádřit svůj důvěrný smysl pro duchovní realitu, kterou prožívají?", Grech řekl v prezentaci pro více než 200 amerických biskupů a dalších katolických vůdců a položil otázku: "Mohla by to být příležitost pro církev, aby slyšela Ducha svatého mluvit také skrze ně?".

Kardinál Müller označil Grechovy komentáře za „naprosto v rozporu s katolickou doktrínou“ a přirovnal je k protestantismu a herezi modernismu:

Zde je hermeneutika starého kulturního protestantismu a modernismu, podle níž má individuální zkušenost stejnou úroveň jako objektivní Boží zjevení. A Bůh je pro vás jen zeď, [na kterou] můžete promítat své představy a vytvářet určitý populismus v kostel; a jistě všichni ti, kteří mimo církev chtějí zničit katolickou církev a její základy, mají z těchto prohlášení velkou radost. Ale je zřejmé, že je to absolutně v rozporu s katolickou doktrínou. Máme Zjevení Boží v Ježíši Kristu. A je definitivně uzavřena a uzavřena v Ježíši Kristu. … To je naprosto jasné: Ježíš mluvil o nerozlučitelnosti manželství.

„Jak je možné, že kardinál Grech je inteligentnější než Ježíš Kristus?“ zeptal se kardinál Müller a přemýšlel, kde Grech čerpá „svou pravomoc relativizovat Boží slovo“.

Vyčítal také Grechovu nedávnému prohlášení, že synoda o synodalitě je schopna „otevřít scénáře“, které si Druhý vatikánský koncil ani „nepředstaví“.

„Každý, kdo studoval první semestr teologie, ví, že Církev a její autority nemají moc změnit Zjevení,“ odpověděl kardinál Müller.

Dodal, že Grech navíc není ani "uznávaným teologem" a "nemá akademickou kompetenci v teologii".

„Jak představujete novou hermeneutiku katolické víry, pouze v roli sekretáře synodu, který nemá žádnou pravomoc nad naukou církve?“. zeptal se kardinál Müller.

„Všechny tyto synody biskupů a synodální proces nemají žádnou pravomoc, v žádném případě autoritu magisteria“.

 

Chiesa e post Concilio