Menu


Prohlášení papeže Františka o přijímání Eucharistie

Níže je uveden oficiální italský text deklarace podepsané biskupy, kněžími a učenci v reakci na apoštolský list „ Desiderio desideravi “ z 29. června minulého roku [obtížné z několika bodů  , jak uvidíte ]. Prohlášení zveřejňuje Lifesitenews

 

Jako Miles Christi má každý křesťan povinnost potvrzovat a bránit Víru. Z tohoto pohledu je tedy dokument náležitým aktem, a i když bude postrádat ortodoxní odpovědi z hierarchie, zůstane jako asertivní dokument správné víry. Autoři se odvolávají na nedávné prohlášení papeže Františka o přijímání svatého přijímání, podle kterého « jsou všichni pozváni na svatební hostinu Beránkovu (Zj 19:9). K přijetí na hostinu stačí pouze svatební roucho víry, které pochází z naslouchání jeho Slovu“. Tato slova patří do citovaného dokumentu, ale papež vynechal „základní téma pokání za hřích pro důstojné přijímání eucharistie“.

Papež navíc povzbuzoval katolíky podporující potraty, aby přijímali svaté přijímání, a dokonce podporoval právníka pro LGBT Fr. James Martina, SJ [ zde ] jmenovaného konzultantem oddělení komunikace. Ve všech těchto případech papež dovoluje katolíkům, kteří objektivně porušují zákony a učení církve, přistupovat ke svatému přijímání, čímž podporuje mravní relativismus. Pozoruhodný příklad: v den vydání Desideria papež František přijal na audienci Nancy Pelosi, předsedkyni Sněmovny reprezentantů Spojených států, která přijala svaté přijímání v papežské mši v kostele sv. Petra, které předsedal sám papež. Biskup Cordileone to zakázal [ zde ]. 

Navíc bylo možné v tomto novém prohlášení papeže Františka o víře spatřovat jedinou podmínku pro přijetí svatého přijímání – byť spolu s dalšími odchylkami – opěrný bod a shrnutí jeho pontifikátu. Na začátku, od roku 2014, prosazovala možnost podávat svaté přijímání rozvedeným a znovu sezdaným nekajícným v A moris laetitia [ zde ]; pak otevřel protestantskou vizi následování vlastního svědomí při přijímání svatého přijímání [viz poznámka zde ].


Učení katolické víry
o přijímání svaté eucharistie 

"Vyzýváme všechny biskupy a kněze katolické církve, aby veřejně vyznávali stejnou doktrínu o důstojném přijímání eucharistie a prosazovali relativní kánony, aby se předešlo vážnému veřejnému skandálu."

Nedávný apoštolský list Desiderio Desideravi, vydaný 29. června 2022, na svátek svatých Petra a Pavla, uvádí:

5. Svět to ještě neví, ale všichni jsou pozváni na Beránkovu svatební hostinu (Zj 19,9). Abyste se k němu dostali, potřebujete pouze svatební oděv víry, který pochází z naslouchání Jeho Slovu (srov. Ř 10,17).

Bezprostřední význam těchto slov spočívá v tom, že jediným požadavkem, který musí katolík splnit, aby mohl důstojně přijímat svatou eucharistii, je vlastnictví ctnosti víry, kterou věří v učení Krista zjevené Bohem. Apoštolský list mlčí o podstatném faktu pokání za své hříchy, abychom mohli důstojně přijímat eucharistii.

Tento bezprostřední význam odporuje víře katolické církve. Katolická církev vždy učila: aby katolíci mohli důstojně a bez hříchu přijímat svatou eucharistii, musí přijmout svátostné rozhřešení, pokud je to možné, za každý smrtelný hřích, kterého se dopustili, a musí dodržovat všechny ostatní zákony církve týkající se přijímání sv. Eucharistie „Eucharistie (jako jsou pravidla o půstu před přijímáním). A v každém v případě, že nemají možnost se ze svých smrtelných hříchů vyzpovídat, ale mají vážný důvod pro přijetí eucharistie (jako v případě kněze, který má sloužit mši v předem určený čas, ale nemůže se vyzpovídat), musí se ujistit, že cítí dokonalou lítost nad všemi smrtelnými hříchy, kterých se mohli dopustit.

Výrok, že víra je jediným požadavkem pro důstojné přijímání Nejsvětější eucharistie, byl Tridentským koncilem odsouzen jako hereze.

Svatý a ekumenický koncil v Tridentu, Dekret o Nejsvětější svátosti eucharistie (11. října 1551).

Kapitola VII. O nezbytné přípravě na důstojné přijetí Nejsvětější Eucharistie.

Není-li nikomu dovoleno účastnit se nějaké posvátné činnosti, ne-li svatě, jistě, čím více křesťan vnímá svatost a božství této nebeské svátosti, tím pilněji se musí chránit, aby nepřistupoval k jejímu přijetí bez velké úcty a svatosti.t. 2], zvláště když tato slova apoštolova čteme, naplněni hrůzou: „Kdo jí a pije nehodně, jproviní se proti Tělu a Krvi Páněí a pije svůj vlastní soud, aniž by rozlišoval tělo Páně“ (1 Kor 11,29). Kdo tedy hodlá přijmout Eucharistii, musí si připomenout pravidlo: „Ať člověk zkoumá sám sebe“ (1 Kor 11,28). A církevní zvyk prohlašuje, že toto zkoumání je nutné, aby nikdo, kdo si je vědom smrtelného hříchu, jakkoli si myslí, že je zkroušený, nepřistoupil ke svaté eucharistii, aniž by předtím vykonal svátostnou zpověď. Svatý synod stanoví, že tuto normu musí vždy dodržovat všichni křesťané, i ti kněží, kteří jsou svým úřadem vázáni nutností celebrovat, pokud mají možnost obrátit se na zpovědníka. Jestliže tedy kněz z naléhavé potřeby celebruje, aniž by se předtím zpovídal,

Kapitola VIII. Kánon 11 Říká-li někdo, že víra je dostatečnou přípravou k přijetí svátosti nejsvětější Eucharistie, budiž proklet. [ Si quis dixerit, solam fidem esse dostatečné praeparationem ad sumendum sanctissimum eucharistiae sacramentum, anathema sit .]
Toto prohlášení je rovněž v rozporu s kánony 915 a 916 Kodexu latinského kanonického práva a kánony 711 a 712 Kodexu kánonů východních církví.
Kodex latinského kanonického práva.

Kánon 915. Exkomunikovaní a vyloučení nejsou připuštěni ke svatému přijímání po uložení nebo vyhlášení trestu a ostatní, kteří tvrdošíjně setrvají ve zjevně těžkém hříchu.
Kánon 916. Kdo si je vědom toho, že je v těžkém hříchu, nemá sloužit mši nebo přiíma Tělo Páně bez předchozí svátostné zpovědi, ledaže je vážný důvod a chybí příležitost ke zpovědi; v takovém případě je třeba mít na paměti, že je povinen vykonat akt dokonalé lítosti, který zahrnuje úmysl vyzpovídat seco nejdříve.

Kodex kánonů východních církví.
Canon 711 . Každý, kdo si je vědom toho, že je v těžkém hříchu, by neměl sloužit mši nebo přijíma Tělo Páně bez předchozí svátostné zpovědi, pokud k tomu není vážný důvod a chybí příležitost ke zpovědi; v takovém případě je třeba mít na paměti, že je povinen vykonat akt dokonalé lítosti, který zahrnuje úmysl přiznat se co nejdříve.
Canon 712 . Těm, kteří jsou toho veřejně ve stavu hříchu, je zakázáno přijímat Božskou eucharistii.

Účelem těchto kánonů je zabránit těžkému hříchu ze strany osoby, která přijímá eucharistii nehodně; zabránit pohoršení; a zabránit znesvěcení svátosti skrze takovéto nedůstojného přijímání. Tyto kánony jsou stále v platnosti. Nelze je platně odmítnout, protože jejich obsah vyjadřuje Boží zákon o eucharistii, jak je vyučován v Písmu svatém a ve svaté tradici. To bylo zdůrazněno v prohlášení Papežské rady pro legislativní texty ze dne 24. června 2000 o přístupu věřících, kteří jsou rozvedení a znovu sezdaní, ke svatému přijímání:

Kodex kanonického práva stanoví, že „exkomunikovaní a vyloučení nejsou připuštěni ke svatému přijímání po uložení nebo vyhlášení trestu a ostatní, kteří tvrdošíjně setrvávají ve zjevně těžkém hříchu (kán. 915). … Zákaz obsažený ve zmíněném kánonu svou povahou vychází z božského práva a přesahuje oblast církevního pozitivního práva: ta nemůže zavádět legislativní změny, které by odporovaly nauce církve. Písemným textem, na kterém byla církevní tradice vždy založena, je text svatého Pavla: „Kdo by tedy jedl chléb nebo pil kalich Páně nehodně, proviní se proti Tělu a Krvi Páně. Ať se tedy každý prozkoumá a pak jí tento chléb a pij tento kalich; protože kdo jí a pije, aniž by poznal Tělo Páně, jí a pije vlastní odsouzení“. [1 Cor 27-29, NdT]
Papež František svými slovy a činy ukázal, že podporuje názor vyjádřený bezprostředním významem výše slov, uvedených vDesidero desideravi.

Před modlitboi Anděl Pána Ježíše  na svátek „ Corpus Domini “ 6. června 2021 papež František potvrdil:

A v křehkosti eucharistie vyniká ještě jedna síla: síla milovat ty, kdo dělají chyby. Právě v noci, kdy je zrazen , nám Ježíš dává chléb života. Dává nám největší dar, když cítí nejhlubší propast ve svém srdci: učedník, který jí s ním, který namáčí sousto do stejného pokrmu, ho zrazuje. A zrada je největší bolestí pro ty, kteří milují. A co dělá Ježíš? Na zlo reaguje větším dobrem. Na Jidášovo ne „odpovídá „ano“ milosrdenství. Netrestá hříšníka, ale dává za něj život, platí za něj. Když přijímáme eucharistii, Ježíš s námi dělá totéž: zná nás, ví, že jsme hříšníci, ví, že se tak mýlíme, ale nevzdává se spojení svého života s naším. Ví, že to potřebujeme, protože eucharistie není odměnou svatých, ne, je to onaChléb hříšníků . Proto nás nabádá: „Nebojte se! Vezmi a jez ."
Tvrzení, že přijímání „ není odměnou pro svaté, ale chlebem hříšníků “, by mohlo být chápáno v ortodoxním smyslu, pokud by se bralo samostatně. Zasazeno do kontextu Jidášova přijímání eucharistie zmíněné v Anděl Páně (srov. Jan 13, 23-27) a do kontextu dalších slov a činů papeže Františka však naznačuje, že zřeknutí se hříchu není nezbytné. aby přijímání eucharistie bylo Bohu přijatelné. Toto hledisko je potvrzeno následujícím prohlášením v Desiderio, které jste si přáli : „Jistě při poslední večeři si přál veškeré naše společenství s Kristovým Tělem a Krví.“ . (č. 6).

Zmíněné učení Tridentského koncilu odsuzuje postoj Martina Luthera k víře a ospravedlnění. Papež František veřejně vyjádřil svůj souhlas s Lutherovými odsouzenými postoji. Na tiskové konferenci zveřejněné během cesty letadlem 26. června 2016 papež František řekl:

Věřím, že záměry Martina Luthera nebyly špatné: byl reformátorem. Možná některé metody nebyly správné, ale v té době, když si přečteme například příběh pastora - luteránského Němce, který poté, když viděl realitu té doby, konvertoval a stal se katolíkem - vidíme, že církev ano ne byl skutečně vzorem k napodobování: v církvi byla zkaženost, světskost, připoutanost k penězům a moci. A proti tomu protestoval. Pak byl chytrý a šel ještě o krok dál, když zdůvodnil, proč to udělal. A dnes se luteráni a katolíci se všemi protestanty shodujeme na doktríně ospravedlnění: tomto velmi důležitém bodě se nemýlil.
Den, kdy byla Desire uzákoněna , jste si přáli, papež František přijal na audienci Nancy Pelosiovou, předsedkyni Sněmovny reprezentantů Spojených států amerických. Nancy Pelosiové veřejně zakázal její ordinář, arcibiskup Salvatore Cordileone, v souladu s kánonem 915 přijímat přijímání. Důvodem tohoto opatření byla její stálá politická podpora plné legalizace potratů až do okamžiku narození. Po audienci u papeže Františka přijala Nancy Pelosiová přijímání během mše u sv. Petra, kterou celebrovall papež František, což vyvolalo pohoršení mezi katolíky po celém světě. Když bylo poukázáno ma nelegitimní přijímání, papež František s tím nesouhlasil a místo toho se omezil na odpověď: „Když církev ztratí svou pastorační povahu, když biskup ztratí svou pastýřskou povahu, nastává politický problém. To je vše, co mohu říci." Tato odpověď je pokáráním arcibiskupu Cordileone za jeho legitimní aplikaci kánonu 915.

Apoštolský list Desiderio desideravi není neomylným učením, protože nesplňuje nezbytné podmínky pro výkon papežské neomylnosti. Kánon Tridentského koncilu je názorným příkladem neomylného munus docendi církve. Proto rozpor mezi Desiderio desideravi a doktrínou diktovanou Tridentským koncilem nemůže zpochybnit tvrzení katolické církve, že je neomylně vedena Duchem svatým, když prostřednictvím svého munus docendi požaduje, aby katolíci věřili, že její nauka je zjevena. O možnosti papeže veřejně učit omyl viz list Correctio filialis [ zde] adresovaný papeži Františkovi skupinou katolických učenců (http://www.correctiofilialis.org), stejně jako debaty obsažené v knize Defending the Faith against Present Heresies ( Arouca Press, 2021). Žádný katolík není oprávněn věřit nebo jednat v souladu s papežským prohlášením, které je v rozporu s katolickou vírou Bohem zjevenou.

My níže podepsaní vyznáváme katolickou víru v důstojné přijímání eucharistie, jak ji definoval Tridentský koncil, podle kterého pouhá víra není dostatečnou přípravou na přijetí svátosti Nejsvětější Eucharistie. Vyzýváme všechny biskupy a kněze katolické církve, aby veřejně vyznávali stejnou doktrínu o důstojném přijímání Eucharistie a prosazovali příslušné kánony, aby se předešlo vážnému veřejnému pohoršení.

Níže je uveden seznam prvních signatářů. Učenci a kněží jsou vyzýváni, aby se obrátili, pokud chtějí podepsat tento dokument: mhickson@lifesitenews.com S

 

Signatáři:


Biskup Joseph Strickland, biskup z Tyler
Biskup René Henry Gracida, emeritní biskup z Corpus Domini
Biskup Robert Mutsaerts, pomocný biskup ze S'Hertogenbosch v Holandsko
Mons.Athanasius Schneider, pomocný biskup z Astany, Kazachstán
Br. James Altman
Dr. Heinz-Lothar Barth, do roku 2016 profesor latiny a řečtiny na univerzitě v Bonnu
Donna F. Bethell, JD
James Bogle, Esq., MA TD VR , právník a bývalý prezident Una Voce International
Deacon Nick Donnelly, MA
Anthony Esolen, PhD
Matt Gaspers, šéfredaktor katolických rodinných zpráv
Dr. Jules Gomes, biblista a korespondent z Říma, St. Michael's Media
Maria Guarini, STB, kurátorka církevního a pokoncilního webu
Sarah Henderson, DCHS, MA (Religious Vzdělání a katecheze), BA
Dr. Maike Hickson, PhD, novinář
Dr. Robert Hickson, profesor literatury a filozofie v důchodu
Dr. Dr. Rudolf Hilfer, Stuttgart, Německo
Dr. Rafael Huentelmann, výkonný redaktor METAPHYSICA
Dr. Peter A. Kwasniewski , PhD
Dr. John Lamont, DPhil
Br. John P. Lovell
Jáhen Eugenio
McGuirk Martin Mosebach
Brian M. McCall, šéfredaktor katolických rodinných zpráv
Patricia McKeever, B.Ed. M.Th., Editor, Catholic Truth (Skotsko)
Julia Meloni, BA Yale, AM Harvard, autor
Br. Cor Mennen, lic. kanonické právo, bývalý profesor semináře
Br. Michele Menner
Dr. Sebastian Morello, BA, MA, PhD, editor eseje pro The European Conservative
Br. Gerald E. Murray, JCD, pastor, Church of the Holy Family, New York, NY
George Neumayr , autor Br.Guy
Pagès
Paolo Pasqualucci, vr. Profesor filozofie, University of Perugia, Itálie
Dr. Claudio Pierantoni, Universidad de Chile, doktorát z dějin křesťanství, doktorát z filozofie
Dr. Carlo Regazzoni, filozof kultury
Dr. John Rist, emeritní profesor klasiky a filozofie, University of Toronto, FRSC
Eric Sammons, redaktor časopisu Crisis
Edward Schaefer, prezident, The Collegium
Wolfram Schrems, Mag. Theol., Mag. Fil.
Anna Silvas, BA, MA, PhD, další vedoucí výzkumný pracovník, University of New England, Austrálie
Dr. Michael Sirilla, PhD
Anthony P. Stine, PhD
Dr. Gerard JM van den Aardweg, Nizozemsko
Dr. phil. habil. Berthold Wald, profesor v důchodu, Paderbornská teologická fakulta, Německo
John-Henry Westen, spoluzakladatel a hlavní redaktor LifeSiteNews.com
Elizabeth Yore, Esq., Foundress, Yore Children
[Překlad z angličtiny pro církev a pokoncilní od Antonia Marcantonia]